söndag 11 september 2011

Ajdå...

...tyvärr åkte jag på toaletterna och tvätten istället. Skrattar bäst som skrattar sist :-(

Nu har vi iaf haft en bra helg med mycket gjort (skafferierna fulla, lägenheten hyfsat städad, umgänge med barnen). I morgon ska vi träffa några kompisar efter skolan och leka och fika. Sånt är alltid bra.

Om en kvart är kvällens bröd färdiga och då ska jag smyga ut i köket och vira in dem i handdukar och hindra frugan från att skiva upp dem innan de svalnat. Om hon är snäll kan hon få ta med sig till jobbet i morgon bitti.

Det märks att vi börjar bli många och att barnen är större. Idag gjorde jag pannkakor på 1 1/2 liter mjölk och varenda en åts upp. För att skryta lite vill jag också berätta att det var hemmagjord jordgubbssylt och hemmagjort lingonsylt som tillbehör. Jag kan tipsa om att koka lingonen med en kanelstång, det blir en extra kick i sylten. Ja, jag älskar att husera i köket. Jag är tillräckligt mycket man för att våga erkänna det. Men jag lovar att jag mekar med cykeln ibland också så att barnen får en manlig förebild :-)

And now over to something completely different; A man with a tape recorder in his knee. Eh, nej. Men om någon har förslag på någon bra bok så är jag öppen för förslag. Senaste boken tog slut häromdagen.

Tjingeling.

1 kommentar:

  1. Hinner du läsa ;)
    Vag för slags böcker gillar du?
    -fruwiklund-

    SvaraRadera