torsdag 22 september 2011

Ommöblering

Frun har länge haft en plan om att vi ska möblera om så att barnens rum ändras. Tidigare har alla de mindre barnen sovit i ett rum och haft ett annat som lekrum. Nu tänkte hon att det ska bli två barn i vart och ett av dessa rum. Eftersom hon jobbar kväll och jag vill vara en bra hemmaman så har jag och barnen gjort ommöbleringen ikväll och alla ligger nu och sover på sina nya platser. Gissa om hon kommer bli förvånad när hon kommer hem och ska titta in till barnen :-)

I morgon är en hektisk dag. Skolgårdsdag o skolan, och M ska till sjukhusbesök. Alltså är M ledig från dagis och jag ska traska med fem barn till skolgårdsdagen...Det blir arbete (jag kommer så klart ha massor av tid att hjälpa till med planeringar och röjsågning) och sen korvgrillning. Efter det sätter vi av till sjukhuset för att vara där klockan 13. Tjoooo.

På hemmafrufronten har jag förresten idag gjort äppelkräm på egenplockade äpplen till barnen, fruns jobb-kvällsmat och bakat ett surdegsbröd. Får jag några hemmafrupoäng?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar