fredag 9 september 2011

Ingen öppen förskola men barn-bak

Jag får erkänna att det inte blev någon öppen förskola för oss idag. Efter lämning på dagis och skola var jag inte sugen. Det lockade med att vara hemma och ta det lugnt med barnen än att örla till "öppnis". A är gladare idag och har både ätit mer och varit mer aktiv!

Vid halv elva var A nöjd, mätt och belåten och låg på köksbordet medan K bakade. Jag gav honom en skål och servade med alla ingredienser och K gjorde ALLA moment SJÄLV! Hälla i, röra, knåda, sätta i ugnen, rubbet. Gissa om K var stolt när han åt av sitt eget bröd till lunchen. Han deklarerade "det är jag som gjort det så det är MITT bröd. Det får inte S och M och Z smaka av."

Ikväll ska Z på handbollsmatch så det är en lång dag kvar. Men lyckligtvis jobbar inte mamma kväll så jag har en bra medhjälpare ikväll och kanske en stunds vuxensamvaro på slutet av dagen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar