tisdag 6 september 2011

Cykelmarodörer, vad vill ni?

Varje morgon när jag går till skolan med fyra eller fem barn (störste killen vill ibland gå själv) så uppstår det ett antal trafikstörningar. Vi går längs en ganska trafikerad cykel- och gångväg som många tar till skola och jobb. Varje morgon är det minst tre cyklister som plingar ilsket och muttrar när de passerar.

Nu undrar jag vad de vill åstadkomma med sitt mutter? Ska jag använda el-fösare så barnen snabbt lär sig att hålla sig på höger sida? Eller ska jag låsa in tre barn i källarn medan jag tar de andra till skolan? Eller är det så att jag har redan gjort felet att ha många barn så jag inte kan hålla alla strängt i handen? Eller jag kanske inte ens får gå till skolan? Jag kanske borde beställa taxi varje dag så jag höll mig ur vägen för stressade morgoncyklister?

Jag brukar tänka att det är deras humör som är kass och att jag inte ska bli sur. Men att skriva det här på bloggen är min lilla ventil som gör att jag kan le glatt och vinka åt cykelmarodörerna på morgonen :-)

1 kommentar:

  1. När något sådant händer mig så brukar jag tänka att : han/hon har nog en dålig dag.
    Inte så lätt alltid, men oftast lägger det locket på den värsta irritationen eftersom vi alla vet hur det är att ha en dålig dag.
    -fruwiklund-

    SvaraRadera