torsdag 1 september 2011

Deg och dagens iakttagelse

I morse satte jag en fin fördeg av min surdegskultur. Om ni inte redan gör det så börja baka :-) Kolla in http://www.bakasurdeg.se/ för massor av tips och idéer. Ikväll ska jag bjuda den ömma modern på nybakade surdegsbaguetter gjorda med mitt nyinköpta manitoba cream. Dyrt men gott!

A har länge varit nöjd då han legat på skötbordet och tittat upp på en mobil med snurrande djur som vi satt upp där. Igår flyttade jag in den i vardagsrummet för att han skulle kunna njuta där istället. Det var bara måttligt kul tyckte han, men när jag la honom på det nu tomma skötbordet blev han glad och började le. Så allt tyder på att det inte alls var djuren han tittade på när han låg på skötbordet utan något annat han gillade där. Eller så har hans lilla bebishjärna ett minne av att "här är det mysigt". Vem vet.

Nu ska jag snart fara på hämtningsrunda. Hej och hå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar