fredag 23 september 2011

Yes box allright

Ojojoj, i morse blev vi lite sena iväg så jag fick skicka S att cykla till skolan tillsammans med storebror Z. Det har de aldrig gjort innan men det gick bra :-) Det var ju skolgårdsdag så jag och resten av kidsen kom efter fem minuter. Det var ganska kul med skolgårdsdag men jag kan ju inte påstå att vi bidrog med mycket mer än glatt humör och att vi åt upp många kakor. Ett tag var jag förresten av med K men han hade bara sprungit iväg med en av Zs kompisar och busade på skolgården med de stora killarna...

M skötte sig ovanligt bra och protesterade till och med bara lite när vi skulle gå :-) Han var också med på de större barnens "röris" på skolgården (ett slags hopp- och skuttuppvärmning på dagen).

Sen gick vi som sagt hem, åt korv och tog bussen till ICA där vi hämtade ut paketet med de fina rören till vår kommande window farm. Efter ICA gick vi vidare till sjukhuset där M passerade hörseltestet galant! Mycket skönt eftersom vi blev lite oroliga när BVC sa att han kanske hade nedsatt hörsel. Eftersom det var lite svårt att ha med två ytterligare barn in på hörselkontroll mötte frun som jobbar på sjukhuset upp och passade syskonen en lite stund. Kändes härligt att vänslas med en sjukhusklädd kvinna i väntrummet :-)

Hemma på kvällen byggde vi ihop ett testexemplar av window farm och fick faktiskt pumpen och air liften att fungera. Heja oss! Nu behöver vi bara en timer till pumpens uttag och en snyggare flaskpelare...en annan dag :-)

1 kommentar:

  1. Oj, vad du hunnit med mycket sedan jag var inne senast :) Du får absolut hemmafrupoäng ;)
    -fruwiklund, Ninis-

    SvaraRadera