måndag 12 september 2011

Det blev bra :-)

Det blev en bra dag till slut! Efter skola och dagis lekte barnen med sina kompisar H och H och jag pratade gelé och mostillverkning med pappan. På kvällen hade vi det mysigt, barnen åt sig mätta och lille A badade. I vattnet hade vi lite olivolja så nu luktar lillfisen som en grekisk sallad, han får passa sig så pappa inte häller på lite fetaost :-)

Nattningarna gick också bra, barnen somnade fint utan oro och pappa smög precis ut från A som sover sött. Om en stund kommer frugan hem och då är det hångel och kvällsmacka som gäller!

Tisdag, onsdag och torsdag ska jag på konferens med jobbet (jag jobbar 20% hemifrån under min ledighet och åker iväg på fysisk träff två gånger per termin) Jag kanske skriver något från hotellrummet om hur mycket jag saknar A. Jag har verkligen ångest för att åka ifrån mina barn och kanske mest lillfisen som jag numera lever i symbios med. Usch.

1 kommentar:

  1. Förstår din ångestkänsla. Jag ska lämna min lillfia till pappa under fyra veckor då jag måste praktisera för att kunna ta min examen i januari.
    (Och, JA! Jag vet att han kommer klara det galant, men ändå...)
    Har du läst något av Terry Goodkind? Min man läser dem och älskar alla. Jag läser mest tantromaner nu när jag oxå pluggar ;)
    -fruwiklund-

    SvaraRadera